„Az ügyfélnek mindig igaza van”

- vasárnap 29 június 2014 - 18:18:33 | Beküldte: kocsisferi
HozzászólásSzerző: kocsisferi » 2014.06.17. 18:34
Kettőn áll a vásár, tartja a mondás.
Mostanában inogni látszik ez az ősi igazság. Legalábbis számos erre utaló tapasztalatunk van nekünk, szakmabelieknek.
Hál' Istennek azért van, akit nem csak az "ügyfél igazsága" érdekel.
Az alábbi kis cikk a hozzátartózó videóval Papica munkája. Felháborodott egy bizonyítékokkal nem alátámasztott internetes híresztelésen.
Utánajárt a dolgoknak, megvizsgálta a kérdéses tárgyat, filmezett véleményezett.
Íme:
https://www.youtube.com/watch?v=2yttAz-oEfk




„Az ügyfélnek mindig igaza van”

Ez a mondás az 1900-as évek elejéről származik egy bizonyos: Henry Gordon Selfridge-től.
Ő az áruháza vezetésében és reklámozásában alkalmazta ezt, tehát egy kereskedő volt aki a gyártó és a vevő közötti láncolatban szerepelt. Vajon az Ő kapcsolata is hasonló alapokon volt a beszállítóival? Bizonyára nem. Ez egy marketing fogás és pont.

Számomra valamilyen rejtélyes okból kifolyólag a tacitusi elveket ebben a témában nagyon kellemetlen alkalmazni.
Talán ez volt az első eset, hogy a készítő úgy vette fel a kesztyűt ahogy mást területen teljesen normális.
Az értékalapú társadalomban hiszek és nem szeretnék egy olyan világban élni ahol „két idióta leszavazhat egy zsenit”. Tehát a valódi tudásban, a valódi értékben és a tartalmas dolgokban hiszek és nem abban, hogy a szakmaiságot nélkülözve mélységi ismeretek nélkül vélekedjünk bármiről is.
Nem igaz az, hogy minden esetben a vevőnek van igaza. NEM! A kereskedelemben is létezik rendeltetésszerű használat ismerete és senki nem várja el egy opinel bicskától, hogy egy gímszarvas medencecsontját átvágja.

Kezdetben lőőn a rendeltetésszerű használat és a kézmíves garancia. A munkájára adó, igényes mesterember nem is tudott volna máshogy hosszú távon kereskedni a portékájával. Ami rossz volt azt tisztességgel javította, de ha madárnak nézték, úgy kizavarta a műhelyéből az okoskodó embert (hevesebb vérmérséklet esetén esetleg utána hajította a reklamáció tárgyát). Ez egy normális világ volt ahol még nem volt szignifikáns probléma, ha meglazult a balta feje. Ebben a világban a használó nem csak nézegette az eszközt és nem ríííítta tele a szomszédokat bújával, bajával, hanem szó nélkül beékelte.
Szép és tisztességes világ volt amikor még egy rendes mesterembernek a becsülete nem a rejtélyes sérülések kérdés nélküli kártalanításával volt fenntartható. A józan paraszti ész uralkodott, tisztességes munka és a becsület dominált.

Ez sajnos elmúlott. Az internet és fórumok világában egymást nem ismerő emberek személyes kontaktust nélkülözve mondanak véleményt sokszor úgy, hogy ezzel egyben véleményt is formálnak. Ez a világ nem jó, és amennyiben egy szakmai jellegű fórumon sincs ennek gát szabva úgy az baj! Értéktelenné és felületessé válik a kommunikáció és szép lassan kifogy belőle a szakma, és csak olyan okfejtések maradnak, amikben semmi nincs már a tiszteletből és az eredeti tartalomból.

Számtalanszor tapasztaltam, hogy a fórumon véleményformáló ember a terepen ennek az ellentéte és tapasztaltam már iszonyat szerény profizmust is. Ez a helyzet azért alakult ki, mert a vevő olyat állított amit nem támasztott alá se a savas teszt se a többszörös gyakorlati próba. Ezek tények amiket nem lehet cáfolni. A másik oldalon viszont csak olyan állítás van aminek a tartalmát senki nem tudja ellenőrizni, így jogosan bizonyosodott be a nagy valószínűséggel történt nem rendeltetés szerű használat.

Papica

Hozzászólás itt lehetséges:
http://www.forum.miveskesek.hu/viewtopic.php?f=39&t=142
Hozzászólás kikapcsolva